Publiskā informācija

Publiskā informācija

Personīgo datu aizsardzība

  • Nekad neatbildiet zvaniem, īsziņām vai e-pastiem “it kā no bankas” ar lūgumu atsūtīt savu paroli vai citus identifikācijas datus – bankas nekad tā nedarītu. Izņēmuma gadījums ir tajā brīdī, kad jūs pats sazināties ar banku, piemēram, lūgumā nobloķēt karti. Šajā gadījumā banka, lai pārliecinātos par jūsu identitāti, prasīs kartes bloķēšanas paroli jeb kartes numuru vai internetbankas kodu kartes numura daļu jeb kodu kalkulatora numuru.
  • Uzraugiet sava e-pasta drošību. Nenosūtiet rēķinus un citu slepenu informāciju no nedrošām pastkastītēm.
  • Norādiet savus personas datus vai konta informāciju tikai tajās tīmekļa vietnēs, par kuru drošumu (SSL jeb HTTPS pieslēgums) esat pārliecināti un kuru apmeklēšanu paši esat iniciējuši. Pārbaudiet SSL sertifikāta derīguma termiņu.
  • Neglabājiet sensitīvu informāciju bez atbilstošas šifrēšanas ārējās atmiņās un klēpjdatoros utt., jo šīs ierīces var viegli pazaudēt vai tās var nozagt, un, ja dati nav aizsargāti, jebkurš ar nelielām zināšanām IT jomā var tiem piekļūt un potenciāli izmantot pret jums. Ļoti vēlams pilnībā šifrēt datora diskus un ārējās atmiņas ierīces.

Drošas paroles veidošanas principi

  • Parolei jāsastāv vismaz no 8 simboliem. Lietojiet parolēs mazos burtus, lielos burtus un ciparus, kā arī citus simbolus. Lietojiet paroles, kuras citiem ir grūti uzminēt – tikai jums zināmas sakarības un speciālus simbolus. Paroli vēlams mainīt reizi 3 mēnešos, bet ne retāk kā reizi gadā.
  • Parolei nevajadzētu izmantot, piemēram, paša vai bērnu vārdus, uzvārdu, mājdzīvnieka vārdu, dzimšanas datumu, automašīnas numuru, kā arī informāciju, kas par jums ir atrodama publiski.
  • Paroli vajadzētu izvēlieties pietiekoši sarežģītu, bet tādu, ko var viegli atcerēties, lai nebūtu jāpieraksta un jāglabā citiem pieejamās vietās. Neuzticiet savu paroli citiem, tai skaitā ģimenes locekļiem.

Saistītie raksti